Senin, 08 September 2008

YPLH Diharamkan!!!!!

Tiba-tiba seorang kenalan memberi tahu saya "ust! buku ust diharamkan..." Terkejut saya sebab apa dia kata begitu. Saya pun terpinga2 tidak tahu hujung pangkal. Apasal, kenapa, bila diharamkan. Saya sendiri pun tak tahu.
Rupa2nya bila saya cari maklumat diinternet saya dapati ada sebuah buku yang diharamkan tetapi bukan buku saya ini, cuma tajuknya sahaja sama.
Buku saya ini cuma buku muhasabah. Jom muhasabah diri...Banyak orang tulis buku perancangan itu dan ini tapi jarang yang menulis perihal buku muhasabah diri. So, saya sekadar mengisi sedikit kekosongan tersebut. Bukankah merancang dan memusabah itu sama penting. Antara topik2 yang cuba saya bawakan dalam buku ini ialah...

Bab 1 : Kita Selalu Buat Untuk Kita Tetapi Allah Buat Bukan Untuk Dia

Bab 2 : Ada Tetapi Tidak Berfungsi.

Bab 3 : Sekabur-kabur Tulisan Lebih Baik Daripada Seterang-Terang Percakapan

Bab 4 : Takut Nama Munkar dan Nakir!

Bab 5 : Menjaga Penyakit Kronik Badan Tetapi Membiar Penyakit Kronik Hati.

Bab 6 : Makanan Jasad VS Makanan Roh

Bab 7 : Bab 26 : Hendak RM 1 Atau RM 27?

Bab 8 : Hidup Bukan Hanya Merancang Tetapi Perlu Memuhasabah.

Bab 9 : Hendak Memberi Tetapi Tidak Ada Apa

Bab 10 : Hidup Bukan Macam Main Bola ‘rebut…sepak…rebut’

Bab 11: Ular Cuma Ada Sifat Ular, Buaya Pun Cuma Ada Sifat Buaya Tetapi Manusia Ada Sifat Manusia, Ular Dan Buaya

Bab 12 : Makan Gulai Dan Sambal Petai

Bab 13 : Di Depan Tetapi Bukan Menjadi Imam

Bab 14 : Biar Kepala Tertutup Asalkan Minda Terbuka.

Bab 15 : Miskin, Susah, Yatim Tetapi Luar Biasa.

Bab 16 : Kiamat Sebelum Kiamat…Neraka Sebelum Neraka.

Bab 17 : Yang Boleh Dibeli Dan Yang Tidak.

Bab 18 : Tahu Tetapi Tidak Mahu.

Bab 19 : Pandai Membaca Tetapi Tidak Faham Bahasa.

Bab 20 : Zaman Moden Tetapi Pakaian Ke Alam Tarzan.

Bab 21 : Di Ketuk Tetapi Tidak Terasa.

Bab 22 : Dunia Semakin Pantas Tetapi Mengeluh Tidak Ada Masa.

Bab 23 : Membersih Udara Tetapi Mencemar Jiwa.

Bab 24 : Minat Tapi Tidak Buat.

Bab 25 : Sibuk Mengejar Yang Pasti Ditinggal Tetapi Lupa Yang Pasti Dibawa.

Bab 26 : Sibuk Hendak Menziarah Bulan Tetapi Lupa Pasal Jiran.

Bab 27 : Rumah Besar Tetapi Tidak Bahagia.

Dan banyak lagi, cubalah...mudah-mudahan kita dapat sesuatu nanti...

0 komentar:

Posting Komentar

◄ New Post Old Post ►
 

Copyright 2012 Liputan Sejarah Indonesia: YPLH Diharamkan!!!!! Template by Bamz | Publish on Bamz Templates